Home

Proje ekibi ve diğer bağlantılar

Ceren Kazancı: Kimyacıyım. İlaç biyoteknolojisi üzerine yüksek lisans derecem var. Mart ayında, Tiflisteki Ilia üniversitesi ekoloji bölümünde Marine Mosulishvili danışmanlığında etnobotani üzerine doktora çalışmama başlamakistiyourm. Doktora çalışmamda Türkiyenin Kuzeydoğusunda ve Gürcistanın güneybatısındaki bölgelerde etnobotanik çalışması yürütmek istiyorum. Laz olduğum ve bir çok akrabam bu coğrafyada yaşadığı için bu bölgede böyle bir çalışma yapacak olmak beni heyecanlandırıyor. Kültürümü daha derinden keşfetmek istiyorum ve kültürümün yaşadığı bu coğrafyanın korunması ve kültürümün devamlılığı için katkı sağlamak istiyorum. Bu proje hem doktora çalışmam için gerekli olan etnobotanik veritabanını oluşturmamda  bana yardımcı olacak hemde biyokültürel çeşitlilik koruma çalışmaları konusunda deneyimlerimi zenginleştirecek. Bu projenin koordinasyonunda görev alacağım. Genel olarak bitki arazi çalışmalarını ve yerel halkla görüşmeleri gerçekleştireceğim. Etnobotanik veritabanı oluşturmada ve çalıştayların düzelenmesinde yer alacağım.Bunun dışında elde edilen verilerle proje sonunda bilimsel makale yazacağım.

Soner Oruç: Biyolog, özelde ise ornitolog. Türkiye ve Gürcistandaki çeşitli biyoçeşitlilik ve  koruma projelerinde yer aldı ( ODTU biyoçeşitlilik ve koruma labı, Doğa Derneği, Doğa koruma merkezi, Kuzey doğa derneği, Doğa araştırmaları derneği, Batum yırtıcı sayımı ekibi). Bu projede iletişim, medya ve  web tasarımı alanında çalışacak ayrıca arazi çalışmalarına ve yerel halkla görüşmelerde yardımcı olacak.

Prof. Dr. Marine Mosulishvili: Ilia state üniversitesinde botanikçi. Araştırma alanları bitki taksonomisi, sistematik,bitki çeşitliliği ve tarımsal biyoçeşitlilik.

Prof. Dr. Narthela Varshanidze: Batum Shota Rustaveli Üniversitesinde botanikçi. Acara bölgesinin tıbbi bitkileri üzerine çalışmaları var.

Bu hocalar bitkilerin tanımlanmasında yardımcı olacaklar ayrıca bazı arazi çalışmalarına ve yerel halkla görüşmelere katılacaklar.

Ayrıca bu bölgede araştırma deneyimleri olan Batum Botanik Bahçesiyle iletişime geçtik. Proje boyunca bize destek verecekler. Projeye başlarken Acara yerel yönetimiyle de görüşmelerimiz olacak.

